Aktualności

22.04.2013

Operacja "wiadukt"

Ponad 140-metrowy wiadukt kolejowy ważący 7 tysięcy ton i znajdujący się na budowanej Trasie Górnej został nasunięty na wcześniej wykonane podpory linii kolejowej Łódź Kaliska – Łódź Chojny. To była jedna z najbardziej skomplikowanych operacji technicznych tego typu w Polsce i Europie. Dotychczasowe realizacje dotyczyły obiektów krótszych, mniej masywnych lub o znacznie dłuższym czasie samego procesu nasuwania.

Całe przedsięwzięcie trwało raptem 68 godzin. Zaczęło się w piątek, 19 kwietnia o godz. 8, zaś skończyło w poniedziałek, 22 kwietnia o godz. 4 rano. W tym czasie rozebrane zostało istniejące torowisko wraz z nasypem kolejowym, przedłużone tory ślizgowe, nasunięto wiadukt w docelowe położenie oraz odtworzono torowisko kolejowe. Niemal rekordowy był również czas samego nasunięcia obiektu, trwało to bowiem tylko 8 godzin.

 - Jestem pod wrażeniem realizacji tej operacji. Jest ona przecież wykonywana „na otwartym mieście”. Chciałabym, by każdy remont w Łodzi był tak sprawnie przeprowadzony - powiedziała z podziwem prezydent Łodzi Hanna Zdanowska, która w sobotę przyglądała się nasuwaniu wiaduktu na torowisko.

Gotowy siedmioprzęsłowy wiadukt wyposażony jest w torowisko kolejowe. Wybudowany został przez Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty-Łódź S.A. w ciągu 8 miesięcy.

Źródło: www.uml.lodz.pl

informacje wprowadził(a): (22.04.2013) | Ilość odsłon: 4811 | rejestr zmian