Aktualności

18.11.2013

Podsumowanie drugiego tygodnia przebudowy trasy WZ

Na kolejnym spotkaniu zespołu monitoringu ruchu omówiono sytuację, jaka panowała na łódzkich ulicach w drugim tygodniu obowiązywania zmienionej organizacji ruchu spowodowanej przebudową trasy WZ.
Najważniejsze zmiany jakie wdrożyliśmy w drugim tygodniu:
- Przeprogramowanie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Żeromskiego/Mickiewicza. Ma to na celu zmniejszenie korków na osi południe – północ;
- Likwidacja skrętu w lewo na skrzyżowaniu Żeromskiego/Mickiewicza dla jadących z północy ulicą Żeromskiego, a także zamknięcie dojazdu do tego skrzyżowania ul. Łąkową z północy;
- Wprowadzenie dla samochodów zakazu skrętu w lewo z al. Kościuszki w ul. Żwirki (z północy na wschód).
Zmiany, które wprowadzimy w najbliższych dniach:
- Wydzielenie lewoskrętów z al. Piłsudskiego w ul. Przędzalnianą. Ma to na celu przede wszystkim odciążenie pobliskich ciągów prowadzących przez śródmieście w osi południe-północ (ul. Kilińskiego, ul. Sienkiewicza);
- Zmiana oznakowania poziomego pasów na ul. Sienkiewicza przed skrzyżowaniem z ul. Wigury dla jadących z północy z obecnego stanu (patrząc od chodnika) prawo + prosto/lewo na układ prosto/prawo + lewo;
- Przesunięcie malowania osi jezdni na ul. Kilińskiego na skrzyżowaniu z ul. Tymienieckiego, co pozwoli bezkolizyjnie ustawiać się skręcającym w lewo;
- Połączenie ul. Piotrkowskiej od strony południowej z drogą rowerową biegnącą po północnej stronie ciągu al. Mickiewicza/al. Piłsudskiego.
Ponadto na tymczasowym przystanku na al. Piłsudskiego przed Urzędem Marszałkowskim zamontowaliśmy wiatę. W najbliższych dniach wiaty staną też na dwóch kolejnych przystankach – pod Nowotelem i przy ul. Targowej.
Jeśli chodzi o komunikację miejską - w dalszym ciągu notujemy niskie napełnienia (do 30 proc. w godzinach szczytu) na tramwajowej linii Z2.

informacje wprowadził(a): (18.11.2013) | Ilość odsłon: 4132 | rejestr zmian